Rodzina 800+ to świadczenie wychowawcze przyznane przez państwo w wysokości 800 zł miesięcznie na każde dziecko w wieku do ukończenia 18 lat. Rodzice mogą otrzymać świadczenie wychowawcze bez względu na wysokość dochodów.
Wnioski o świadczenie wychowawcze na nowy okres przyjmuje i rozpatruje Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski pozwalające uzyskać prawo do świadczenia wychowawczego można składać do ZUS-u wyłącznie przez Internet za pośrednictwem jednego z trzech kanałów wnioskowania:
Bank Spółdzielczy w Słomnikach umożliwia składanie wniosków Rodzina 800+ za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej eBankNet.
Wypełnienie wniosku w systemie eBankNet
Zgłaszanie reklamacji: reklamacje dotyczące Wniosku Rodzina 800+, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
Rozpatrywanie reklamacji przez Bank: Bank Spółdzielczy w Słomnikach przyjmuje i rozpatruje reklamacje zgodnie z przyjętymi w Banku zasadami. Zapoznaj się z informacjami na temat składania i rozpatrywania reklamacji Klientów w Banku Spółdzielczym w Słomnikach.
Składając Wniosek Rodzina 800+, przestrzegaj zasad bezpiecznego korzystania z bankowości elektronicznej. Ważne informacje:
Przypominamy, że w związku z wnioskiem Rodzina 800+ bank nie prosi o podawanie jakichkolwiek danych drogą e-mailową lub SMS-ową. Prosimy o zachowanie ostrożności i ograniczonego zaufania w stosunku do e-maili lub SMS-ów, w których znajduje się prośba o podanie poufnych danych lub skorzystanie z linków, kierujących na strony internetowe banków. Jeśli otrzymasz podejrzaną korespondencję lub mailing w sprawie udostępnienia wniosku Rodzina 800+ od innego nadawcy lub ktoś poprosi Cię o podanie danych do logowania i haseł jednorazowych w tej sprawie, zgłoś to niezwłocznie do Banku.
1. Czy Bank Spółdzielczy w Słomnikach umożliwia złożenie wniosku Rodzina 800+?
Elektroniczne wnioski Rodzina 800+ dostępne są w Banku Spółdzielczy w Słomnikach dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do systemu eBankNet.
2. Jak złożyć wniosek Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Słomnikach?
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek
Jak tylko otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 800+, wszelkie pytania i obsługę wniosku Rodzina 800+ przejmuje ZUS.
3. Wniosek Rodzina 800+ na drugie lub kolejne dziecko, czyli wniosek w wersji uproszczonej – o czym pamiętać?
Ważna informacja dla Klientów składających Wniosek Rodzina 800+ na drugie lub kolejne dziecko w wieku do ukończenia 18 roku życia, czyli wniosku w wersji uproszczonej – prosimy pamiętać o konieczności podania także danych pierwszego dziecka (tj. najstarszego dziecka w wieku poniżej 18 roku życia) oraz innych członków rodziny, np. małżonka w sekcji „Dane członków rodziny”.
4. Gdzie złożyć wniosek Rodzina 800+?
Wniosek możesz złożyć przez internet:
Elektroniczne wnioski Rodzina 800+ dostępne są w Banku jedynie dla osób, które są klientami Banku i mają dostęp do systemu eBankNet.
5. Jestem klientem Banku i mam dostęp do systemu eBankNet. Dlaczego nie mogę złożyć wniosku Rodzina 800+?
Prosimy o kontakt z placówką Banku w celu wyjaśnienia sytuacji.
6. Jakie konto podać we wniosku Rodzina 800+ do wypłaty świadczeń?
Możesz wskazać dowolne konto bankowe, na które chcesz otrzymywać świadczenia na swoje dzieci. Jeśli składasz wniosek w systemie eBankNet, możesz wskazać konto w Banku Spółdzielczym w Słomnikach lub w dowolnym innym banku. Wskazanie rachunku w innym banku wymaga podania kodu autoryzacyjnego.
7. Czy mogę podać we wniosku Rodzina 800+ konto dziecka do wypłaty świadczeń?
Wnioskujący może wskazać dowolne konto, na które będą przekazywane środki, przy czym we wniosku Rodzina 800+ można wskazać tylko jeden numer konta do otrzymywania świadczeń na wszystkie dzieci.
Należy pamiętać, że dziecko do 13 roku życia nie może dokonywać czynności prawnych związanych z posiadaniem konta. Zatem nawet jeśli posiada ono Pol-Konto w ramach umowy o Pakiet Młodzieżowy dla dzieci i młodzieży do lat 18 i rodzic chce na nie przekazywać świadczenia z programu Rodzina 800+, to on dysponuje rachunkiem dziecka.
8. Czy po wysłaniu wniosku Rodzina 800+ przez system eBankNet będzie można go modyfikować?
Nie, nie ma takiej możliwości. Jeśli chcesz zmodyfikować/uzupełnić wniosek udaj się do ZUS-u.
9. Kto składa wniosek Rodzina 800+? Czy wniosek składa jeden rodzic, czy oboje?
Wniosek składa jeden z rodziców. Nie jest ważny stan cywilny rodziców, wsparcie dostaną wszystkie rodziny — takie, w których rodzice żyją w związku małżeńskim albo związku nieformalnym oraz te, w których jeden z rodziców samotnie wychowuje dzieci jeśli spełnią warunki ustawowe.
10. Nie mogę dodać załączników do wniosku Rodzina 800+. Co robić?
Do wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu Rodzina 800+ można dodać załączniki o określonych parametrach:
Jeśli występują inne problemy przy dodawaniu załączników do wniosku Rodzina 800+ niż wymienione powyżej, prosimy o kontakt z Bankiem.
11. Skąd będę wiedzieć, że dostałem UPO/UPP z wiarygodnego źródła?
Wiadomość e-mail z UPO o tytule „UPO/UPP wniosek SW-1 nr <identyfikator dokumentu>” otrzymasz z adresu e-mail:
12. Kto decyduje o przyznaniu mi świadczenia w ramach programu Rodzina 800+? Jaka jest rola Banku w tym procesie?
Decyzję o przyznaniu świadczenia w ramach rządowego Programu Rodzina 800+ podejmuje ZUS po wcześniejszej analizie wniosku.
Rola Banku ogranicza się do weryfikacji tożsamości wnioskującego i umożliwienia swoim klientom złożenia wniosku Rodzina 800+ w systemie eBankNet.
Bank nie dokonuje sprawdzenia poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez ZUS. Wniosek oraz załączniki Bank usuwa trwale po wysłaniu ich do systemu Emp@tia, za pośrednictwem którego złożone wnioski trafiają do rozpatrzenia przez ZUS.
13. Czy do przyznania świadczenia w ramach programu Rodzina 800+ brane są pod uwagę moje dane, którymi dysponuje Bank?
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 800+ podstawiając Twoje dane osobowe, którymi dysponuje, takie jak imię, nazwisko, PESEL oraz numer konta w Banku, o ile wskażesz go jako rachunek, na który będą przekazywane świadczenia z programu Rodzina 800+. Bank nie przekazuje w ramach wniosku Rodzina 800+ żadnych informacji o produktach i usługach, jakie wnioskujący ma w Banku.
14. Czy Bank przekazuje do ZUS przyznającego świadczenia w ramach programu Rodzina 800+ moje dane?
Bank pomaga Ci w wypełnianiu wniosku Rodzina 800+ podstawiając znane mu Twoje dane osobowe, takie jak imię, nazwisko, PESEL, numer konta w Banku Spółdzielczym w Słomnikach. Bank przekazuje je w formularzu do ZUS-u po zatwierdzeniu przez Ciebie wysłania wniosku. Bank przesyła również numer Twojego konta, na który będą przekazywane świadczenia z programu Rodzina 800+.
15. Na jakiej podstawie Bank umożliwia składanie wniosków o świadczenia w ramach programu Rodzina 800+?
Bank BPS S.A. zawarł z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej porozumienie dotyczące składania wniosków w programie Rodzina 500+ w serwisach bankowości internetowej – możliwość składania wniosków poprzez serwisy bankowości internetowej banków krajowych przewidują przepisy ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz.U. z 2016 r. poz. 195 ze zm.).
16. Czym się różni potwierdzenie złożenia wniosku, które mogę pobrać z serwisu internetowego eBankNet od Urzędowego Potwierdzenia Odbioru (UPO)/ Urzędowego Poświadczenia Przedłożenia (UPP)?
Potwierdzenie złożenia wniosku jest wystawiane przez Bank w systemie eBankNet po wypełnieniu wniosku Rodzina 800+ i jest dostępne w systemie. Potwierdza ono, że Bank przesłał wniosek do systemu Emp@tia prowadzonego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, który przekazuje go do ZUS-u. Potwierdzenie złożenia wniosku może mieć kilka statusów:
Statusy potwierdzenia złożenia wniosku mogą się zmieniać raz na dobę.
Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP) będące Urzędowym Potwierdzeniem Odbioru (UPO) wniosku Rodzina 800+ otrzymasz na adres e-mail podany we wniosku w momencie, gdy wniosek zostanie zarejestrowany w systemie Emp@tia.
Otrzymanie potwierdzenia złożenia wniosku z Banku oraz UPO nie gwarantuje, że otrzymasz świadczenia pieniężne w ramach programu Rodzina 800+, a jedynie, że wniosek został przyjęty do rozpatrzenia.
Każdy wniosek Rodzina 800+ jest analizowany przez ZUS pod kątem tego, czy spełnione są warunki ustawowe do przyznania świadczenia wychowawczego w ramach programu Rodzina 800+.
UWAGA! Przyznanie lub odmowa przyznania świadczenia wychowawczego w ramach programu Rodzina 800+ na podstawie złożonego wniosku, odbywa się w drodze decyzji administracyjnej. Od takiej decyzji wnioskodawcy przysługuje odwołanie w terminie i trybie wskazanym w pouczeniu otrzymanej decyzji.
17. Jakie dane zawiera potwierdzenie złożenia wniosku Rodzina 800+?
18. Kiedy i skąd mogę pobrać potwierdzenie złożenia wniosku Rodzina 800+ wystawiane prze Bank?
Potwierdzenie złożenia wniosku „Rodzina 800+” możesz pobrać od razu po złożeniu wniosku w systemie eBankNet oraz w po wybraniu z menu przycisku "Wniosek 800+". Status potwierdzenia może się zmieniać i będzie aktualizowany raz na dobę w serwisie internetowym w zakładce „Wniosek 800+”.
W momencie przekazania wniosku z Banku do systemu Emp@tia, odpowiedzi na wszelkie pytania i obsługę wniosku o świadczenie wychowawcze w ramach programu Rodzina 800+ przejmuje ZUS.
19. Czy i jak mogę pobrać kopię wypełnionego wniosku Rodzina 800+?
Kopię złożonego wniosku Rodzina 800+ możesz pobrać tylko 1 raz od razu po wysłaniu wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem systemu eBankNet. Zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego potwierdzeniem wniesienia wniosku do organu prowadzącego w gminie (Urząd miasta/gminy/MOPS) ze względu na miejsce zamieszkania klienta jest UPO/UPP.
20. Jakie statusy może mieć wniosek Rodzina 800+ na potwierdzeniu złożenia wniosku Rodzina 800+?
Na potwierdzeniu złożenia wniosku wniosek Rodzina 800+ może mieć następujące statusy:
21. Dlaczego Bank nie chce mnie informować o statusie wniosku Rodzina 800+?
Bank Spółdzielczy w Słomnikach umożliwia jedynie złożenie wniosku Rodzina 800+ i wysłanie go z systemu eBankNet do ZUS-u poprzez system Emp@tia prowadzony przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
Ze względu na to, że Bank po przesłaniu wniosku Rodzina 800+ do systemu Emp@tia, nie może przechowywać danych z wniosku oraz nie otrzymuje żadnych danych od ZUS-u, nie ma tym samym możliwości informowania o statusie wniosku po przesłaniu go, za pośrednictwem systemu Emp@tia, do ZUS-u. W razie pytań o wniosek Rodzina 800+ prosimy o kontakt bezpośrednio z ZUS-em.
22. Czy Bank Spółdzielczy w Słomnikach przyjmuje reklamacje dotyczące wniosków o świadczenie „Rodzina 800+”?
Bank odpowiada za możliwość udostępnienia klientom w systemie eBankNet możliwości wypełnienia wniosku Rodzina 800+ oraz za poprawne przekazanie go do systemu Emp@tia, który potem przekazuje go do ZUS.
Jako dowód przekazania wniosku do systemu Emp@tia Bank wystawia w serwisie internetowym potwierdzenie złożenia wniosku. Zatem Bank może odpowiadać na reklamacje związane wyłącznie z dostępem i funkcjonowaniem systemu bankowości elektronicznej eBankNet, etapu rejestracji wniosku w systemie eBankNet oraz jego wysłaniem do systemu Emp@tia.
Jak tylko otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP)/Urzędowe Poświadczenie Odbioru wniosku (UPO) na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Rodzina 800+, odpowiedzi na pytania i obsługę wniosku Rodzina 800+ przejmuje ZUS. W razie reklamacji złożonej w związku z wnioskiem Rodzina 500+ prosimy o kontakt bezpośrednio z ZUS-em.
23. Jak zorientuję się, że źle wypełniłem wniosek Rodzina 800+?
Bank jest odpowiedzialny za potwierdzenie Twojej tożsamości we wniosku Rodzina 800+, ale nie weryfikuje merytorycznie danych, jakie wprowadziłeś we wniosku oraz załączników, które do niego dołączyłeś. Potwierdzenie złożenia wniosku, jakie wyświetla się w systemie eBankNet oraz UPO/UPP, które otrzymujesz na adres mailowy, potwierdzają formalne wysłanie wniosku Rodzina 800+, ale nie jego poprawność. Jeśli wypełniłeś błędnie wniosek Rodzina 800+ otrzymasz listowną prośbę od organu właściwego o korektę wniosku/uzupełnienie informacji/dokumentów.
24. Urodziło mi się kolejne dziecko. Jak złożyć wniosek o świadczenie wychowawcze Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku Spółdzielczego w Słomnikach?
Nie ma możliwości korekty/aktualizacji już złożonego wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, skontaktuj się niezwłocznie z ZUS-em.
Jeśli jednak chcesz ubiegać się o świadczenie wychowawcze na dziecko, na które dotychczas nie złożyłeś wniosku, możesz za pośrednictwem systemu eBankNet złożyć nowy wniosek na to dziecko.
25. Moje dziecko przestało się kwalifikować do wypłaty świadczeń z programu Rodzina 800+. Jak złożyć korektę/aktualizację wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku?
Nie ma możliwości korekty/aktualizacji wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku. Jeśli sytuacja w Twojej rodzinie uległa zmianie, skontaktuj się niezwłocznie z ZUS-em. Pamiętaj również, że przepisy prawa przewidują konsekwencje prawne za nienależnie pobrane świadczenia.
26. Jakie podmioty biorą udział w obsłudze wniosku Rodzina 800+ składanego za pośrednictwem Banku? Jaką rolę pełnią Bank, system Emp@tia i ZUS?
Bank weryfikuje tożsamość wnioskującego i umożliwia swoim klientom złożenie wniosku Rodzina 800+ w systemie eBankNet. Złożenie wniosku w Oddziale Banku lub telefonicznie nie jest możliwe.
Bank umożliwia pobranie wypełnionego wniosku Rodzina 800+ TYLKO bezpośrednio po złożeniu wniosku. Zachowuje jednak możliwość pobrania potwierdzenie złożenia wniosku przez okres 10 lat od momentu wysłania wniosku.
Bank nie dokonuje sprawdzenia poprawności wypełnienia wniosku pod względem formalnym i merytorycznym i nie posiada informacji dotyczących dalszej obsługi wniosku przez ZUS, któremu podlegasz ze względu na miejsce zamieszkania. Wniosek oraz załączniki Bank usuwa trwale po wysłaniu wniosku do systemu Emp@tia.
System Emp@tia to system informatyczny Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla służb zabezpieczenia społecznego, który jest odpowiedzialny za przekazanie wniosku Rodzina 800+ z Banku do obsługi przez ZUS. System Emp@tia wysyła wnioskującemu UPO/UPP na adres e-mail podany we wniosku.
ZUS to jednostka wskazana do obsługi wniosków o świadczenie wychowawcze w ramach programu Rodzina 800+.
27. Z kim mogę się skontaktować w sprawie programu Rodzina 800+?
Kontaktuj się przede wszystkim z ZUS-em – to jest organ, który będzie rozpatrywał Twój wniosek, wydawał decyzję administracyjną w Twojej sprawie i wypłacał świadczenie w przypadku decyzji pozytywnej.
28. Mam błąd we wniosku Rodzina 800 plus. Czy bank może go wycofać i nie wysyłać do analizy do ZUS-u?
Nie ma możliwości korekty/aktualizacji już złożonego wniosku Rodzina 800+ za pośrednictwem Banku. Możesz jednak wysłać poprzez bank kolejny wniosek już prawidłowo wypełniony. Jeśli masz wątpliwości, czy Twój wniosek nie zawiera błędów prosimy, skontaktuj się niezwłocznie z ZUS-em.
29. Czy Klient może złożyć wniosek Rodzina 800+ elektronicznie w Banku, jeśli ma w składzie rodziny:
a) dzieci bez nadanego numeru PESEL (przyznawany w ciągu około 2 tygodni),
b) osoby bez numeru PESEL (np. obcokrajowcy)?
Nie, w takiej sytuacji należy złożyć wniosek w ZUS, gdyż system bankowości elektronicznej wymusi podanie numeru PESEL.